مرجع مصالح ساختمانی مرجع مصالح ساختمانی .

مرجع مصالح ساختمانی

انواع مصالح ساختمانی مدرن و کاربردهای آن ‌ها

بتن
طبیعی یکی از مصالح ساختمانی مدرن
محققان MIT از دپارتمان مهندسی محفظه زیست و عمران مقاله ای منتشر کرده اند که در آن به دنبال جهان ارگانیک می باشند و بر این اساس پیشنهاد می کنند از متریال طبیعی مثل استخوان، صدف و اسفنج دریایی برای اتصال دانه ها به نیز در بتن به کار گیری شود .

فیبر–کربن

مصالح ساختمانی
بالسا یکی از مصالح ساختمانی مدرن
چوب بالسا علی رغم فوق العاده سبک وزن بودنش به لطف مشقت اش مزایای متعددی دارد . با این هم اکنون ایجاد آن سخت و پر هزینه است؛ اما یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه هاروارد موفق به ایجاد یک متریال کامپوزیتی سلول دار سبک وزن و البته با سختی بی سوابق ای شدند که می تواند جایگزین این چوب گردد . رزین های ترموست بر شالوده اپوکسی تقویت شده با الیاف و تکنیک های چاپ اکستروژن سه بعدی می تواند به تیتر جایگزینی مصنوعی استعمال گردد . محققان این متدها را برای تولید یک اثر آشیانه زنبوری در متریال های اپوکسی فیبر و کربن استعمال می کنند . نتیجه نهایی چیزی هست که می تواند به طور بی نقص جایگزین چوب بالسا شود که خیر تنها ارزان تر هست بلکه مشکل ها چوب مثل داشتن دانه ها نامنظم (که در بنا های دقیق، کار را سخت می کند) را هم حذف کرده هست . در صورت ۳ یک مثال از این دسته مصالح ساختمانی مدرن نشان داده شده است .

مصالح
ساختمانی مدرن
صورت ۳ .
فیبر کربن بالسا
بتن
ترکیبی سبز یک عدد از مصالح ساختمانی مدرن
توسعه و گسترش متریال ساختمانی نو تنها به استدلال قدرتمند خیس کردن یا این که سبک خیس کردن آن ها نمی باشد بلکه می تواند با هدف سازش با محیط زیست انجام گیرد . یک تیم از دانشگاه صنعتی در مالزی، متریالی با این انگیزه تولید کرده می‌باشد که نام ابداع خویش را بتن ترکیبی سبز گذاشتند . این متریال با به کار گیری از مواد تشکیل دهنده معمولی بتن با زباله های مطلوب و مواد بازیافتی برای ایجاد یک جایگزین مقرون به صرفه و دوستدار محفظه زیست ساخته شده می‌باشد . بعضا از موادی که در این ترکیب به کارگیری می شود عبارت اند از خاکستر بادی، مصالح بازیافتی بتن و الیاف های قوطی آلومینیومی .

تار مصالح ساختمانی


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دی ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۱۹:۵۹ توسط:khonesaz موضوع: نظرات (0)